ياجنية


 

يا جنية, يا جنية، يللي في البحر مستخبية

اسمعيني, بصيلي, ردي علية
سمعتك مرة بتغني بصوت كله حنية
بتقولي فين حبيب قلبي؟
كده برضه يقسى علية؟
سابني وراح في البحر سواح
لا رجعلي, ولا سمعني ولا خلى قلبي يرتاح

دانا كل يوم بأصحى من الفجرية
أعد المراكب, اللي رايحة، واللي جاية
يعدي النهار، وبعده نهار
لا أنا فرحانة، ولا أنا متهنية

تفوت الليالي زي السنين
وراها ليالي.. وبعدهالك يا حنين؟
لسة برضه عايزني أستنى, حبيب غايب ومطول علية؟
***
عشان كدة جتلك يا جنية ، يللي في البحر مستخبية
أنا نفسي تسمعيني, ولو مرة شوية
ليه لما قربت منك, جريتي قوام عالمية

دانا كان قصدي أمسح دمعتك…وأمد ليكي إيدية
بس يظهر إنك عارفة ، إن لا أنا ليكي.. ولا إنتي لية
أنا كمان كنت عارف..
بس كان صعبان علية
أشوفك بتبكي لوحدك
وضحكتك هنا.. بين إيدية

About Ashraf Saleheen

A caller for Peace. Passionate about my beliefs. Business Development Manager. Building Material Industry. Member of the Worldwide Association for Marketing Executives (Washington DC) Located in Dubai
This entry was posted in كلماتي - زجليات. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

